O nás
Společně se rozvíjíme, společně pomáháme
OK poradna byla zřízena v roce 2019 Husitským centrem o.p.s. Poskytuje sociálně terapeutické poradenství a aktivizační činnosti a výjezdy, komunitní terén a pořádá veřejné komunitní akce s preventivním přesahem.
Cílovou skupinou jsou děti, mladí lidé, dospělí a rodiny žijící nebo pracující v Hlavním městě Praha. Díky dlouholeté působnosti organizace na pražském Žižkově pocházejí klienti ve velké míře z Prahy 3. Činnost poradny je financována ze Strukturálních fondů EU, díky čemuž mohou být poskytované služby pro klienty zdarma.
V roce 2021 byl schválen navazující projekt EU, který pokračuje v rozvíjení výše popsaných činností a nově se zaměřuje na rozvíjení práce a metodiky s peer pracovníky. V roce 2021 byl projekt komunitní poradny podpořen z grantového a podpůrného fondu Prahy 3.
Nabízíme
- Pomoc a poradenství v nepříznivých sociálních situacích
- Pomoc při vyřizování žádostí
- Doprovody do institucí (úřad, lékař, škola…)
- Pomoc při řešení bytové situace
- Individuální, párové, rodinné terapie
- Terapeutické skupiny zaměřené na zdraví životní styl a rodinné soužití
- Seberozvojové skupinové aktivity
- Terénní služby
Provozní doba :
Pondělí: 13:00 - 17:00 -> Otevřená poradna
Úterý: 9:00 -17:00 -> Otevřená poradna
Středa: 10:00 - 17:00 -> Otevřená poradna
Čtvrtek: 9:00 -17:00 -> Objednané konzultace
Pátek: 9:00 -15:00 -> Objednané konzultace
Pro objednání na konzultace prosím volejte na tel.: +420 720 216 906 nebo +420 605 860 906
Sociálně-právní ochrana dětí
Podporujeme bezpečný a harmonický vývoj dítěte a rodiny.
Od roku 2020 je organizace držitelem pověření k výkonu sociálně-právní ochrany dětí podle zák. 359/1999 v tomto rozsahu:
- Pomoc rodičům při řešení výchovných nebo jiných problémů souvisejících spéčí o dítě /§11, odst. 1 pís m. a)/.
- Poskytování nebo zprostředkování poradenství rodičům při výchově a vzdělávání dítěte a při péči o dítě zdravotně postižené [§ 11 odst. 1 písm. b)].
- Činnost zaměřená na ochranu dětí před škodlivými vlivy a předcházení jejich vzniku [§ 31a 32].
Komu jsou naše služby určeny:
- Rodiny pocházející ze sociálně znevýhodněného prostředí Prahy 3 a okolních lokalit.
- Rodiny, které se ocitly v životně nepříznivé situaci.
Co nabízíme:
- Sociální podpora
Pomáháme zajišťovat sociální stabilitu rodiny pro její další růst a rozvoj!
Poskytujeme rodinám, které se ocitly v životně nepříznivé situaci. Pomoc klientům při uplatňování nároku dítěte na výživné a při vymáhání plnění vyživovací povinnosti k dítěti, včetně pomoci při podávání návrhu soudu. Spolupracovat zejména s orgány pomoci v hmotné nouzi, povinnými osobami, orgány činnými v trestním řízení a soudy. Po domluvě poskytujeme právní konzultace.
- Rodinné a párové poradenství
Podporujeme kvalitní vztahy v rodině.
Poskytujeme párovou a rodinnou terapii. Individuální terapie pro podporu sociálních vztahů v rodině pro klienty, jejich příbuzní nechtějí nebo nemohou se účastnit párové či rodinné terapie. Pracujeme v rámci rodinné terapii v Modelu růstu Transformační systemické terapie V. Satirové.
Odborným garantem poradenských terapeutických služeb je Mgr. Lenka Ságnerová
Nejsme zdravotnické zařízení. Neposkytujeme klinickou psychoterapii.
- Podpůrné, růstové skupiny
Nejsme v tom sami. Nalezněte inspiraci a třeba i přátele.
Zaměřené na témata výchovných, sociálních a jiných problémů souvisejících s péčí o dítě a jeho výchovou, život v komponované rodině (ošetření vztahu s nevlastními dětmi, ošetření nevlastních sourozeneckých vztahů, ošetření vztahů biologických rodičů vůči nové komponované rodině), rozvod, zdraví a životní styl, e-learning, spiritualita, práce se stresem, práce s emocemi, ženská témata - témata budou vyhlášeny (web, facebook, osobní nabídky při konzultacích a budou spuštěny dle naplnění minimální kapacity skupiny – 5 zájemců). Mohou být vyhlášeny i další témata dle aktuálních zakázek klientů.
- Komunitní terén
Mapujeme rodiny v krizi
Napojování potřebných rodin na služby OK poradny - zajištění bezpečí a důvěry potřebnou pro další hlubší práci. Dále asistence, doprovody.
- Zážitkové projekty
Pečujeme o vztahy společným zážitkem
- poznávací výlety po Praze (3 x za rok)
- kulturní akce (4 x za rok)
- rodinné výlety (3 x za rok) a rodinné dny (1x měsíčně)
- joga pro rodiče (1 x týdně
- Romský tanec pro děti (2 x týdně)
- Romský tanec pro rodiče (1 x týdně)
- Potravinová pomoc pro rodiny ze sociálně znevýhodněného prostředí
Potravinová pomoc pro rodiny ze sociálně znevýhodněného prostředí. Bez práce nejsou koláče!
Hmotná podpora pro ty, kteří se pravidelně účastní našich nabízených programů. Po domluvě může získat potravinovou pomoc i rodina v akutní krizi.
- Případové konference
Hledáme řešení problému s dalšími odborníky.
Účast na pozvání třetích institucí a v případě potřeby organizovat, svolávat a facilitovat případové konference ve prospěch klientů OK Poradny.
Naleznete nás na adrese
Nám. Barikád 1
Praha 3, 130 00
Pověřené osoby:
Sociální poradenství
V poradně pracuje řada zkušených sociálních pracovnic, některé z nich vyšli přímo z místní komunity a mají tak k lidem, kteří k nám přicházejí lidský přístup. Naše práce si zakládá na důvěře, otevřenosti a velkém přehledu v nepřehledném světě.
Pracovníci
Potravinová pomoc
Ve spolupráci s potravinovou bankou jsme začali poskytovat pravidelnou potravinovou pomoc rodinám, se kterými dlouhodobě pracujeme na jejich situaci v rámci projektu komunitní OK Poradny zřizované Husitským centrem o.p.s. V projektu je prostor pro zapojení deseti žen, které kromě potravinové pomoci docházejí pravidelně na konzultace s pracovníky centra, jsou jim také nabízeny odborné terapeutické služby a účastní se podpůrné růstové skupiny, která se koná jednou měsíčně. Zapojení do projektu je dobrovolné, ale je podmíněno aktivní účastí na společných aktivitách.
Doba poskytování potravin je šest měsíců. Během této doby jsou zapojené účastnice vybaveny schopnostmi, znalostmi, ale také podporou ze strany komunity k tomu, aby byly schopny si základní potraviny dlouhodobě obstarat samy za využití veškerých dostupných zdrojů. Potravinová pomoc je poskytována dvakrát měsíčně a do účasti na projektu se může přihlásit kdokoli. O poskytnuté podpoře rozhoduje multidisciplinární tým a o zařazení do projektu nebo na čekací listinu jsou žadatelé informováni v co nejkratší době.
Tento projekt probíhá díky laskavé a pravidelné podpoře městské části Prahy 3 .
Pracovníci
Psychoterapie (neklinická)
Naše služby:
Individuální terapie
Jedná se o nejrozšířenější formu terapie. Protože se jí účastní dva lidé (terapeut a klient), je také ozačována jako dyadická. Při individuální terapii dochází ke vzájemné komunikační výměně mezi terapeutem a klientem, která vede ke společnému cíli, kterým je účinná pomoc klientovi.
V individuální terapii může terapeut a klient pracovat slovem, obrazem či akcí. Pracovat slovem znamená, že proces sebezpozvání či porozumění životní situaci a různým dalším souvislostem se děje prostřednictvím rozhovoru. Pracovat obrazem, znamená, že důraz je položen na představivosti - imaginaci či asociování. Pracovat akcí znamená, že tarepeut a klient jsou akční a hrají role, sochají tělem či předměty nebo třeba tančí či malují.
Sezení probíhá v domluveném intervalu (nejčastěji 1x týdně) po dobu několik měsíců či několik let. Délka jednoho sezení je 60 minut.
Na rodinnou terapii můžete čerpat příspěvek zdravotních pojišťoven VZP 111, ČPZP 205, MV 211, RBP 213 a ZPŠ 209.
Párová terapie
Párová terapie je proces, jehož cílem je obnovení souladu mezi partnery. V triádě terapeut - partner - partnerka (též i partner - parnter či parnterka - partnerka) zkoumají různé neshody, psychosomatické obtíže, krize apod. a společně hledají východiska. Párová terapie je metodou volného povídání ale po domluvě a souhlasu všech zúčastněných, může tridáda pracovat formou psychodramatu (hraní rolí), socháním s těly či předměty stejně jako tancem či malováním.
Sezení probíhá v domluveném intervalu po dobu, na kterou se pár domluví s terapeutem. Délka jednoho sezení je 60 minut.
Na párovou terapii můžete čerpat příspěvek zdravotních pojišťoven VZP 111, ČPZP 205, MV 211, RBP 213 a ZPŠ 209.
Rodinná terapie
Při rodinné terapii se pracuje s rodinou jako celkem. Stejně jako může onemocnět naše tělo mohou onemocnět také naše vztahy - s partnerem, dětmi, rodiči nebo jinými blízkými. V rodinném systému může trápení poškodit jednotlivce ale také celou rodinu. To se pak může projivit na duši a na těle.
Rodinná terapie probíhá v sezeních nejlépe s celou rodinou ve frekvenci 3 - 4 týdny dle domluvy. Během procesu se mohu domlouvat různé formace členů rodiny, které se ukáží jako učitečné (např. příští sezení bude prostor pro vztah mámy a dcery). Délka sezení je 60 minut. Na rodinné terapii může být přítomen jeden terapeut ale také dva koterapeuti. Vše závisí na domluvě a dostupné kapacitě terapeutů.
Rodinný terapeut chodí metaforou řečeno na takzvané "návštěvy" do rodinného systému, kde na každého člena rodiny pohlíží jako na rovnoceného a v jeho problémech hledá souvislosti se současným fungováním jeho rodiny.
Na rodinnou terapii můžete čerpat příspěvek zdravotních pojišťoven VZP 111, ČPZP 205, MV 211, RBP 213 a ZPŠ 209.
Máte-li zájem o individuální, párovou nebo rodinnou terapii, neváhejte nás kontaktovat na čísle 605 860 906 pro více informací či objednání termínu.
Skupinová terapie
V současné době probíhají podpůrné skupiny v rámci projektu EU Komuitní centrum Žižkostel a Potravinová pomoc. Pokud byste však hledali terapuety pro vedení skupin (dětských i dospělých) či facilitace, neváhejte nás kontaktovat na čísle 605 860 906.
Způsoby práce
Transformační systemická terapie V. Satirové - komplexní terapie využívaná při práci s jednotlivci, páry, rodinami i skupinami. Jde o zážitkovou terapii, zaměřenou primárně na vnitřní změnu klienta, která má pak vliv na jeho mezilidké vztahy. Jde o terapii zážitkovou, systemickou, pozitivně orientovanou a zaměřenou na změnu. Důležitou roli při ní hraje osobnost terapeuta a je kladen důraz na zvýšení sebeúcty klienta (hvězdy), posílení jeho schopnosti se samostatně rozhodovat (brát věci do svých rukou), přijetí zodpovědnosti a kongruenci (soulad se sebou, s druhými a se světem).
Dramaterapie - jedná se o expresivní metodu terapie, metodicky vycházíme ze směru DvT (Develepmental transformations - Vývojové transformace). Tato terapie pracuje zážitkovou a živou formou, skvělá je pro ty, kterým se nechce jen povídat, tady za vás mluví vaše tělo. Cílem je redukce vnitřního napětí, zvýšení odolnosti vůči stresu a zátěţi, zlepšení sebevědomí a sebehodnocení socializace, zvýšení frustrační tolerance a harmonizace osobnosti.
Odborným garantem poradenských terapeutických služeb je Mgr. Lenka Ságnerová
Nejsme zdravotnické zařízení. Neposkytujeme klinickou psychoterapii. Pracujeme pod supervizí a mentoringem.
Ceník
Plně dotované ceny (měsíční příjem do 15 tis.) |
Částečně dotované ceny (měsíční příjem do 25 tis.) |
Plná doporučená cena (měsíční příjem nad 25 tis.) |
|
---|---|---|---|
Individuální terapie | 0 | 400 | 900 |
Párová terapie | 500 | 1000 | |
Rodinná terapie | 600 | 1100 | |
Skupinová terapie | 300 | 400 | |
Ceny jsou platné od 1. 1.2024
Psychoterapeuti
SAS OK PORADNA
O NÁS
Služby Husitského centra o.p.s., které sídlí přímo v srdci Žižkova, jsou využívány uživateli již od roku 2004. Navázanost klientů na naše služby má již generační přesah. Dlouhodobě pracujeme s dětmi, jejich rodinami a osobami ohroženými sociálním vyloučením, které mají bydliště na Praze 3. Velká část těchto osob jsou příslušníci romské menšiny. Máme své pevné místo v komunitě lidí v bezprostřední blízkosti i z celé Prahy.
Na základě zákona č.108/2006 Sb., o sociálních službách, s účinností od 15.11.2023, se SAS OK Poradna stala státem registrovanou sociální službou: Sociálně aktivizační službou pro rodiny s dětmi.
Sociálně aktivizační služba pro rodiny s dětmi (=SAS) poskytuje komplexní pomoc rodinám v nepříznivé životní situaci. Podporujeme rozvoj schopností a dovedností vedoucích ke zdravému vývoji dětí. Usilujeme o celkové zlepšení podmínek těchto rodin a jejich uplatnění v sociálním prostředí.
Posláním SAS je bezplatné, nestranné a důvěrné poskytnutí rady, informací a pomoci osobám v nepříznivé sociální situaci, převážně osobám ohroženým sociálním vyloučením.
Hlavním cílem služby je zachování nebo obnovení funkcí rodiny ve vyhovujícím a podnětném prostředí pro zdravý vývoj dětí.
„Sociálně aktivizační služby pro rodiny s dětmi“ (vyhláška č. 505/2006 Sb., § 30): Základní činnosti při poskytování sociálně aktivizačních služeb pro rodiny s dětmi se zajišťují v rozsahu těchto úkonů:
Základní činnosti při poskytování sociálně aktivizačních služeb pro rodiny s dětmi se zajišťují v rozsahu těchto úkonů:
a) výchovné, vzdělávací a aktivizační činnosti:
· pracovně výchovná práce s dětmi
· pracovně výchovná činnost s dospělými, například podpora a nácvik rodičovského chování včetně vedení hospodaření a udržování domácnosti, podpora a nácvik sociálních kompetencí v jednání na úřadech, školách, školských zařízeních; přitom alespoň 70 % těchto činností je zajišťováno formou terénní služby,
· nácvik a upevňování motorických, psychických a sociálních schopností a dovedností dítěte
· zajištění podmínek pro přiměřené vzdělávání dětí
· zajištění podmínek pro společensky přijatelné volnočasové aktivity
b) zprostředkování kontaktu s přirozeným společenským prostředím:
· doprovázení dětí do školy, k lékaři, na zájmové aktivity
c) sociálně terapeutické činnosti:
· socioterapeutická činnost, jejíž poskytování vede k rozvoji nebo udržení osobních a sociálních schopností a dovedností podporujících sociální začleňování osob
d) pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí:
· pomoc při vyřizování běžných záležitostí
· pomoc při obnovení nebo upevnění kontaktu s rodinou a pomoc a podpora při dalších aktivitách podporujících sociální začleňování osob.
Vyřizování stížností:
Náměty, připomínky a stížnosti na kvalitu a způsob poskytování služeb jsou pro pracovníky zdrojem podnětů pro jejich další rozvoj a zvyšování kvality poskytovaných služeb. Informování klientů o možnosti podat námět, připomínku, stížnost Klienti jsou při zahájení spolupráce informováni o možnosti podat stížnost, námět či připomínku. Současně jim jsou tyto informace předány v písemné podobě, tzn. skrze formulář Pravidla pro podávání námětů, připomínek a stížností, v nichž je srozumitelně popsán postup podávání a uvedeny potřebné kontakty. Následně je tato možnost klientovi znovu nabídnuta a to vždy, když projeví nesouhlas nebo nespokojenost a poskytovanou službou. Klient je seznámen také s adresami, na které lze námět připomínku či stížnost odeslat. Podávání a vyřízení námětu, připomínky a stížnosti Každý klient služby má právo kdykoli podávat námět, připomínku nebo stížnost na kvalitu a způsob poskytování služeb organizace Husitské centrum, o.p.s. Klient má také právo si svobodně zvolit nezávislého zástupce, který ho může při vyřizování stížností zastupovat. Podá-li stížnost zástupce klienta, je nutné doložit zmocnění této osoby k zastupování klienta v této záležitosti (jinak je podání považováno za podání dané osoby). Stížnost, námět či připomínku je podavatel oprávněn předat kterémukoliv pracovníkovi organizace. Ten je povinen stížnost, námět či připomínku přijmout, v případě ústního podání zaznamenat (viz níže), zaevidovat a bez zbytečného odkladu předat ředitelce organizace k vyřízení. Pracovníci dbají na to, aby podání stížnosti negativně neovlivnilo dosavadní poskytování služeb stěžovateli, tzn., že podání stížnosti nemůže být na újmu tomu, kdo ji podal, nebo tomu, v jehož zájmu byla podání.
Forma podání
· Ústní (pracovník vypracuje záznam stížnosti klienta služby a záznam dá podepsat osobě, která stížnost, námět, připomínku podala)
· Písemné (musí být čitelné, podepsané, s datem podání. Pracovník ho založí do Knihy námětů, připomínek a stížností)
· Elektronické (= email, je vytištěno a založeno do Knihy námětů, připomínek a stížností)
· Anonymní (lze stížnost podat do schránky umístěné v sídle organizace, kde je výběr schránky zajištěn min. 1x týdně)
Vyřízení podání
Přijaté náměty, připomínky a stížnosti vyřizuje ředitelka organizace, a to v termínu co nejkratším, max. do 30 dnů od přijetí podání. Ve složitějších případech (kdy je např. nutné získat vyjádření osoby, která není zaměstnancem organizace nebo není možné z důvodu jeho nedostupnosti získat vyjádření od klienta) se tato lhůta prodlužuje na 60 dní. V tomto případě je však podavatel informován o prodloužení lhůty.
V případě podání stížnosti na ředitelku organizace je tato postoupena k vyřízení členům správní rady.
Stížnost lze také podat na MHMP na Odbor sociálních věcí
nebo na
MPSV Odbor inspekce.
Kontaktní adresa pro náměty, připomínky, stížnosti:
SAS OK Poradna nám. Barikád 1
130 00
Praha 3
Tel. +420 720 216 906
Ceník služeb:
Služby SAS jsou poskytovány bezplatně.
ADRESA:
Nám. Barikád 1520/1 130 00 Praha 3 - Žižkov, 130 00
OTEVÍRACÍ DOBA:
Terénní forma: Út - 13:00 – 17:00 , St – 9:00 – 17:00
Ambulantní forma: Po - 13:00 - 17:00
+ Individuální konzultace (po předchozí dohodě)
Pracovníci:
Mgr. Hana Devátá - Vedoucí služby, soc. pracovnice
Bc. Irena Kardová - Sociální pracovnice
Mirka Viráková - Peer pracovník, pracovník v sociálních službách
Pracovníci
Podporují nás
Abychom mohli naše služby poskytovat všem a bez rozdílu a dělat je tak přístupnější široké veřejnosti, využíváme podpory Evrospké Unie a městské části Praha 3.